Thursday, July 12, 2007

DINNER WITH SHAWAL @ RESTORAN NELAYAN

~Besday Boy..Shawal~

1hb Julai 2007....satu tarikh yang akan ku abadikan sebagai hari yang indah dalam memori hidupku...Terima kasih kepada Shawal sekeluarga kerana menjemput hanee & Kebawalians untuk sama2 meraikan harijadi Shawal dan Makan Malam untuk Kebawals di Restoran Nelayan Taman Tasik Titiwangsa,KL...Rasa bersyukur kerana sekali lagi kita semua dapat bersua muka...mmg Hanee sentiasa menunggu saat2 ini...

~Birthday Cake 4 Shawal~


~potong jgn tak potong...~

Ok mula crite...tghari tu,aku siap2kan ape yg patut terus g umah seri...dak seri kata makan tghari kat umah dia jek coz dia ader projek baik nk buat...aku pun berangkat ke rumah seri dlm kul 12 lebih...Sampai2 jekk adik seri bukak pintu..aiikkk??!!pelik sat,mana dak ni???rupa2nye dalam bilik tgh wat something baiikkk punyer utk oppa...hehehe....skodenggg....tersengih2 dak ni tgk muka aku....kantoiii...tgh buat kad besday size giant rupenye...santekkkk...seri ni leh tahan kreatif gak orgnyee...serba serbi boleh...aku pun terus lepak sesama coz dh kepenatan jalan tghari buta ni....panas maaa....borak2 ngan seri..mcm2 topik yg dibualkan..biasalahh cam itik serati kann....lepas penat berborak,aku sambung tdo lak...penat giler...cam nk demam pun ader..aku rasa tekak aku pun perit sangat...cam dah ader tanda2 demam tu...si seri ni lak tak abis2 lagi ngan kad giant dia...layan la seri....aku tdo lena gakla...aku terbangun dlm kul 4.15ptg, huh sedapppp tul tdo....aku tgk kad si seri tu dh nk siap pun..tekun tul budak ni mengadap mende tu.....bagus2...suke aku tgk...tetiba aku teringt nk pg serdang nk amik gambar yg aku antar cuci utk bagi kat Shawal,tapi seri ckp kedai tu tutup lak ari ahad...aduiiiiiii frust gilerrr akuu....nk wat camne,dah takde rezeki...lain kali la Shawal hanee bagi gmbr tu ekk...sambung borak2 ngan seri...bla bla bla....dlm kul 5.30 aku bersiap2 mandi n bersolek sket sbb nk bertolak ke Restoran Nelayan dlm kul 6...Memula nk tumpang si atie,tapi x jadi coz terpaksa amik Wawa kat Ampang sebab mek ni xde transport nk pg...sib baik seri ader,klu tak dok jelah rumah ye wawa....hehehe...

Dalam perjalanan tu sebenarnye aku rasa cam tak sedap badan,tapi kerana Shawal aku terpaksa tahan gak sakit.....sanggup tuuuu....xpela bukan slalu pun....sblm teruskan perjalanan, aku ajak seri g petronas jap,sambil seri isi minyak,aku isi poket aku lak...hehehe..paham2 jelahhh...masa ni aku terpandang paper metro yang ader pic oppa..betul2 tinggal 1,apalagi aku pun terus rembat jelah,sampaikan topup aku pon akak cashier tu salah bagi...ade ke patut aku pakai hotlink dibaginya celcom...sabar jelah...dah separuh jalan baru aku perasan...xpela kak...ku ampunkan salahmu itu...time ni laa seri kata dia terserempak ngan kak azi & dino...siap main lambai2 lagi...blurr dak seri ni...hahaha...Teruskan perjalanan amik wawa...sampai rumah wawa, dak seri siap minta panadol..ingatkan untuk sapa lahh,rupanya untuk aku...sabor jelah dak ni..abis satu rumah wawa tau aku tak sihat...siap paksa suh makan gak..ikutkan jelahh...


~Angels Shawal...hehehe~


~nape peluk tiang tu Shawal...hurmm~

Kami sampai ke Taman Tasik Titiwangsa dlm kul 7.15mlm...tapi fenin bila sampai sini...MasyaAllah, org sikit punya ramai kat sini...kitaorg lak sampai sesat2 dibuatnya...manalah restoran ni agaknya...ingatkan buat tgh2 tasik,tapi x nmpk pulak..heheh..sempat melawak tuu..akhirnya kami sampai jugak tempat dicari...turun jek kete, aku dah nampak Shawal ngan Affi kat tepi surau...salam n borak2 jap ngan Shawal..rupanye dak ni dah sampai situ kul 6 lagi...cepatnyeee...komited tul oppa ni...survey tempat agaknya...si seri lak sibok la kuarkan kad giant dia nk bagi kat Shawal..Shawal kata "bagi kat dalam la seri,baru best"...yolah Shawal...ikut jelah...hahah...lepas borak,tunggu wawa solat lepas tu kami pun masuk restoran saing2 skali ngan Shawal n family...hehehe..nk jugak tuuu...

~alahaiii manjaa gittewww....~

Cantekkkkkkkkknyerrrrrrrrr Restoran Nelayan ni....besar gak laa..1st time aku dtg sini,sblm ni cuma dengar org crite je...ader kolam ikan kat tgh2 restoran ni n sebelahnye ader pentas untuk persembahan tarian kebudayaan...aku ngan seri n wawa masa ni terus jekk serbu tepi kolam tu...byk tul ikannya...PA Shawal,Abg Aji ngan org maestro pun dh ade...aku terus amik port meja berhadapan ngan meja Shawal...wawa ngan seri jadi ushered jap kat pintu depan..hehehe..bagus tul dorg ni...leh la keje kat opis aku...sesuaiii tuuuu...masa tgh dok sorg2 nilah Shawal wat lawakk..ader dialog gak ni..heheh;

Shawal : Sile2...ni jelah yg ader..jgn malu2 k (yg ader atas meja cuma air kosong jek..hahah)

Aku : Ni je kerr???baikkk makan kat umah camni...(marah nampakkk..hehhe)

Shawal : hahaha!!!!(siap ketawa tuu...sabo jelahhh)

tetiba dia ternampak tong gas untuk steamboat kat kerusi sebelah...

Shawal : apsal tak duduk sini??!!!

Aku : aku nak idup lama lagi la Shawal...tak kawin lagi ni...hikhikhik...

Shawal hanya mampu tersengih masa ni...oooo kenekan aku ekkk...

ko nikann mmg suka kenakan orgkann Shawal...klu org len dah lama aku kejarrrr dahh...xpela birthday boy aku x kesah aarr...tak lama pastu ramai la yg datg...si umi adik Shawal lak asyik bawa aku ke sana ke mari pasal xde kawankann...same with me laa...aku membuntuti jekk ke mana adik dia bawa...amik makanan pun sesama...xpe nk bodek bakal adik ipar kekdahnya...cheewaahhhh...perasaann tuuu...masa ni ramai Kebawals dah sampai...salam2 peluk2 bestnyaaaa jumpa u all...paling aku tggu si dino laaa...tak tau nape, maybe sebab aku "bermadu" ngan dia kot...hehehe...ko ngan aku jekk paham dino...masing2 dah mula amik food...semuanya buffet...suker ati la nak amik pun...tapi ader satu insiden yg buat aku ketawa..si umi buat xercise tangan...hehe...critenya aku nk bukak la tutup periuk steamboat tu tapi x kuat,so umi pu tolonglahh tapi terlebih kuat tangan dak ni kekdahnya..apalagi terbalik la kuah steamboat tu...menjerit aku kat situ...sib baik tak kuat,klu tak malu gak la...yg sadisnya,seri punyer giant kad tu terkena gak..hahaha...masa ni umi dak takut dah..sampai cakap nk balik dah...laa relakss arr umi...klu umi yg buat confirm kak seri tak marah punyerr...hehe,buleh seri??..cian seri dah la tali kad tu putus pastu kene steamboat lak tu...redha jelahhh....

makan2 time,kandid jap pastu sambung ngan acara potong kek besday oleh oppa...terima kasih abg Aji 4 the cake..cantikk keknya,siap ade muka Shawal lagi...besar tuuuu....nyanyi lagu besday utk besday boy,siap minta nyanyi lagi skali si oppa ni...demand tau...lepas tiup lilin,Shawal buat ucapan skett...terharu Shawal ngan sambutan dan sokongan Kebawal dan semua fanz Shawal...alamak sentap lak....don't worry Shawal..we alwayzz support u...

lepas makan kek, biasa laaa..sesi snap2 ngan oppa..kecoh tul masa ni..berebut2 masing2 nak tarik oppa gambar sama2...hehehe...sabau jelah Shawal...nilah hadiahnyaa...setiap saat kitaorg kandid gmbr dia...kiranya mlm tu tak menang tgn Shawal melayan kerenah giler2 kitaorg ni...macehhhhh bbyk yek Shawal...U R D BEST laaa....muaahhhh...heheheh...sampai masa nak balik...sedihhh la pulak nk tinggalkan majlis ni...lepas amik gambar reramai,kitaorg salam2 n peluk2...semua nak balik dah...aku antara org yg akhir laa balik...saing2 ngan oppa..harusssssssss....masa kat pintu luar nilah,si eylla ngan dino dok main cubit2 tampar2 muka si oppa...ciannn oppaku ni...terokkk tau korg main2kan dia...sib baik kiut lagi muka dia...hikhikhik...tapi paling aku igt sampai bila2 masa dalam kete la...kebetulan masa kuar parking tu,kete dak seri lalu betul2 sebelah kete oppa..oppa duk kat seat driver...aku pulak kebetulan lalu sebelah so dapatlah lambai dia dari jarak dekat...masa ni aku sesaja bagi flying kiss kat dia sekali..tak sangka lak Shawal balas ngan flying kiss sampai 3 kali tuu...hehehe..si seri,eylla ngan awan dah jaki jekk masa ni...muka Shawal mmg kiuttttt sgt masa ni...cam gatai pun ader...hahaha.."maduku" ko makan ati tak baca statement aku ni?!!...hurmm mmg tak tdo malam aku jawabnya...I lap U la Shawal....

Apapun,aku nak ucapkan terima kasih skali lagi pada SHAWAL,pak Lan,makcik Aisyah,Gadaffi,Umi n Ayouk kerana sudi meluangkan masa untuk kami...kami amat2 menghargainya...to Abg Aji terima kasih kerana sama2 join ngan Kebawals...lain kali leh ikut lagi ekk...

To Shawal..thannnnnnnnxxx skali lagi...kekalkan sikap rendah dirimu itu...tingkatkan prestasi karier seni Shawal k...ni palingggggggg pentingg,don't skip meal plzzz...Shawal dah kurus sgt...makan byk sikit...risau akak kat sini tau...oklahh,semoga kita akan dapat kumpul lagi pas ni...don't lost contact ok...byeeeeeeee adiossssssssss......


~ala2 dating kat tepi pokok~


~skali lagi...~

~manjanyaa nyahh...heheh~



~pose maut kantoi ngan pak lan..~

~with Kebawalians...~






























































1 comments:

Seri a.k.a Lynn said...

uiiiii... sempat lagi update blog ni... free nye dia ari ni... hehehe... bagus.. detail giler siap dengan gambo lagi tu...

err.. pembetulan... shawal x penah panggil aku 'akak' ok... hehehehe...
larikkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!