Wednesday, December 3, 2008

Susah Jadi Terlalu Baik

Huh lama sungguh x update blog kesayanganku ni...saja2 nk tulis kat sini...

Kadang2 aku terfikir dulu slalu sgt jadi baik smpi kesalahan owg lain pon kita jugak minta maaf...now aku rasa aku xleh jadi mcm dulu lg...susah klu jadi manusia yg terlalu baik...bukannya aku nk jadi jahat...tp fikir2 balik dulu slalu owg tindas aku...mmg betul kata owg,klu dh terkena diri sendiri baru kita tau mcmana owg yg terdahulu pernah rasa....lebih memeranjatkan owg yg aku percaya untuk aku berkongsi segala crite aku pon dh xleh percaya lg...aku tau ramai yg xpuas hati dgn aku but now aku nk jadi Hanee yg baru...biarlah ape owg nk kata....dlm diam sebenarnya aku ni masih lg amik berat walaupon xnmpk depan mata...masih tanya khabar dan sentiasa mendoakan yg terbaik buat "insan2" ni....walaupon aku cuba lari dari mereka tp sebenarnya aku masih lg memandang dari jauh....biarlah ape owg nk cakap ttg diri aku skrg ni.....yg penting aku gembira dgn segala yg aku lalui saat ini...sekurang2nya ade insan lain yg sudi berkongsi suka duka bersama aku...

Pada "insan2" yg pernah terasa hati atau tersinggung dgn perbuatan atau kata2 aku...aku minta maaf sgt2...susah nk ungkapkan dgn kata2...aku mungkin "jahat" di luaran tp dalam hati hanya Tuhan yg tau...aku xboleh menipu diri aku lg....bukan berniat nak berlaku kurang hormat tp dh cukup aku rasa sakit selama ni...Semoga kalian semua sentiasa mendapat ape yg kalian impikan....

Hanya owg yg betul2 kenal diri aku tau mcmana "sikap"ku yg sebenar...adekalanya kita xblh nk tunjukkan depan owg lain...nilai sendiri dari ape yg kita tau ttg seseowg....

*belajar menghormati owg lain...xperlu dihebahkan segala yg terpendam...hanya owg tertentu yg blh phm ape yg kita rasakan...from now on klu aku pon dh terikut sama dgn perangai manusia2 mcm ni, hopefully jgnla mereka ni terasa sgt....ape kita penah buat pada owg akan terkena diri sendiri...hormat ade batasan...buat ape hormat semata2 nk tunjuk baik sdgkn hati masih sakit dgn kisah lalu...renungkanlah sendiri...

0 comments: